3D print

Gitar veggfeste for en kompis. Designet i Siemens NX, slicet med dremel programvare og printa med Dremel 3D40 med 80% fyllingsgrad. Ble solid og fin

Dusjhodeholder. Når jeg kjøpte leiligheten var den originale ingen steder å finne, så jeg måtte gjette meg frem til hvordan den så ut. Etter en god time med skyvelæret var den ferdig designet i Siemens NX. Slicet med cura og printa med Ulitmaker 2+ med 30% fyllingsgrad. Det var nok fylling for formålet og je traff på første forsøk. Delen fikk 3 lag med grå spraylakk og to lag med klarlakk. Meget fornøyd.

Her er høyttalerfestene til bakhøyttalerne. Printet to, en for hver side. Har betongvegg som jeg ikke hadde lyst til å bore i, så valgte å designe en holder som skulle gjøre jobben. Resultatet ble ganske bra. Designet med Siemens NX, slicet med Cura og printa med ultimaker 2+ 40% fyllingsgrad.

 Dorullholder

Kaffefilterholder. Jeg hadde ingen god plass å ha kaffefilterene mine. Derfor designet jeg en kaffefilterholder som ble festet på avtrekksvifta på kjøkkenet. Designet med Siemens NX og slicet med Cura.

Musematteholder

En kompis hadde et luksusproblem. Når han satt i godstolen var det så veldig høy opp til skrivepulten, slik at bruk av datamus ble tungvindt. Jeg designet en holder i Google Sketchup og printet med min egen printer, en Ultimaker 1. En treplate ble kappet til og skrudd fast. Siden han hadde veldig høy senitivitet på musa var ikke større musematte nødvendig. Han ble veldig fornøyd.

Min egen 3D printer

Jeg hadde en Ultimaker 1 som ble kjøpt i 2012. Dette var forsatt så tidlig at alle barnesykdomene enda ikke var borte. Jeg printet mye rart, men jeg endte opp med å rengjøre hotenden oftere enn jeg printet. Jeg endte også opp med å modifisere en egen løsning på hotbed siden jeg slet med at plasten løftet seg fra underlaget. Printeren ble solgt med feil til en person som hadde utviklet en egen løsning på problemet. Her er noen bilder av den

20140310_191441_zpsf6c7680820140310_191459_zpsb3676ef820140310_191006_zpsa91e2e5420140310_192004_zps5840e13320140310_191905_zps47834ae5

 

 

 

Legg igjen en kommentar